Jaki akumulator? Prawie każdy użytkownik samochodu, motocykla czy też innego pojazdu chociaż raz w swoim życiu będzie musiał zmierzyć się z wymianą akumulatora i decyzją wyboru odpowiedniego akumulatora. Możemy iść na skróty i wybrać serwis lub sklep z akumulatorami, który nam nie tylko powie jaki akumulator wybrać, ale również go zamontuje. Cała operacja zajmie nam maksymalnie kilka godzin i będzie po kłopocie. Jeśli jednak nie mamy zaufania do serwisów, chcemy zaoszczędzić kilka złotych lub musimy zakupić akumulator drogą wysyłkową to konieczna nam będzie wiedza o parametrach akumulatora takich jak technologia, napięcie, wymiary oraz pojemność baterii. Istotna będzie również wiedza o prądzie rozruchowym w przypadku akumulatorów rozruchowych oraz o układzie biegunów. Od tego jaki akumulator zmontujemy w dużej mierze zależy jego trwałość.

Pół biedy, jeśli mamy oryginalny akumulator.  W takiej sytuacji wystarczy spisać potrzebne dane ze starego akumulatora - oczywiście jeśli nadal posiada czytelną  etykietę z parametrami. Gorzej, jeśli jesteśmy w posiadaniu nieoryginalnego akumulatora i nie mamy 100% pewności, że jest on odpowiednio dobrany. W takim wypadku należy sprawdzić, jaka bateria będzie odpowiednia do naszego pojazdu.

Jaki akumulator?

Dane techniczne akumulatora możemy znaleźć w książce serwisowej, katalogu lub wyszukiwarce akumulatorów. Specjalnie dla osób szukających akumulatora, stworzyliśmy wyszukiwarkę, w której można znaleźć odpowiedni akumulator oraz wszystkie jaki akumulator do Diesla potrzebne parametry do zakupu nowej baterii.

W naszej wyszukiwarce można m.in. znaleźć akumulatory do pojazdów takich producentów jak:

  • Samochodów (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Hummer, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Land Roverm, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
  • Motocykli (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha)
  • Skuterów (Aprilia, BMW, Honda, Hyosung, Kymco, Piaggio, Piaggio Vespa, Piaggio Gilera, Suzuki, Sanyang Motor, Yamaha)
  • ATV/UTV (Arctic Cat, Bombardier (Can-Am), KTM, Honda, Hyosung, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki, Yamaha)
  • Kosiarek i traktorków ogrodowych ( Husqvarna, JCB, John Deere, Kubota, Lawn Boy, MTD, Murray, Massey Ferguson, Stiga, Wolf, Yard Man)
  • Podnosników (Grove Manlift, JLG, Genie, Haulotte)
  • Pojazdów elektrycznych (Club Car, E-Z-Go, John Deere, Melex, Yamaha Golf-Car)

Wybór akumulatora? Przeczytaj, zanim kupisz!

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Sprawdź naszą mapkę!

 

Jaki akumulator

Fiat 500 - 0.9, TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

Kategoria: 500
Producent: Fiat
Nr kat.: 500
Dodany przez: Przemysław Juszczak
Utworzono: 09 maj 2018

Jaki akumulator Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

Fiat 500 – samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat od maja 2007. Auto stylistyką oraz oznaczeniem modelu nawiązuje do produkowanego w latach 1957–1975 modelu 500.

Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany w 2004 w formie auta koncepcyjnego pod nazwą Trepiùno. 5 maja 2006 Fiat poinformował, że do produkcji wprowadza model 500. Pierwsze zdjęcia pojazdu ukazały się 20 marca 2007. Premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu 2007, zaś światowa premiera pojazdu miała miejsce w nocy z 4 na 5 lipca w Turynie. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w maju 2007 w tyskich zakładach Fiat Auto Poland.

W samochodzie Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010 został zamontowany akumulator w technologii EFB. Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów

Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130 g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop, pozwalający na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start/Stop.

Czym jest System Start/Stop?

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!

Akumulator do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

  • Typ akumulatora: EFB
  • Napięcie: 12V
  • Zalecana pojemność: 60Ah
  • Zalecany prąd rozruchowy: od 600A
  • Wymiary: 242mm x 175mm x 190mm
  • Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
  • Zalecany prąd ładowania akumulatora: 6A

 Akumulatory do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

 Artykuły które warto przeczytać!

 

 

 

 

Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.

Pojemność [cc] 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo
Rok od 2010
Start&Stop Tak

Komentarze

Promowane artykuły

Najnowsze porady eksperta

  • Czas ładowania akumulatora
    • poniedziałek, 28 styczeń 2019

    Akumulator pełni istotne funkcje w każdym aucie. W tych wyposażonych w silniki spalinowe jest drugim po alternatorze źródłem energii elektrycznej. Wydaje się więc, że jest mniej ważny, jednakże to właśnie dzięki niemu działa układ zapłonowy i rozrusznik, pozwalające na uruchomienie samochodu. Umożliwia on też chociażby włączenie oświetlenia postojowego, ogrzewania, nadmuchu czy klimatyzacji oraz słuchanie radia przy wyłączonym silniku. Aby pełnić swoje funkcje musi mieć dostarczaną energię, którą akumuluje i później, w razie potrzeby, oddaje. W sprawnie działającej instalacji samochodowej odpowiada za to alternator wspomagany przez regulator napięcia, dzięki któremu jego nominalna wartość jest na stałym poziomie 14,4V. Wystarczy więc regularne…

    Czytaj więcej
  • Tryb parkingowy w kamerach samochodowych – jak działa?
    • wtorek, 22 styczeń 2019

    Kamera samochodowa to intuicyjne oraz funkcjonalne urządzenie. Posiada wiele funkcji, które mają za zadanie ułatwić podróżowanie w każdych warunkach. Jedną z nich jest właśnie tryb parkingowy. Jak działa tak funkcja? W poniższym artykule przedstawimy zalety jej posiadania.

    Czytaj więcej
  • Czy kupując nowy akumulator trzeba oddać stary?
    • piątek, 18 styczeń 2019

    Akumulator to urządzenie rozruchowe, stanowiące olbrzymie zagrożenie dla środowiska naturalnego. Z tego powodu zużytego akumulatora nie można tak po prostu wyrzucić do kosza na śmieci, a w jego miejsce zakupić nowy egzemplarz. Istotne znaczenie dla ograniczenia ryzyka skażenia gleby lub wody przez wyciek substancji w nim zawartych, ma przestrzeganie odpowiednich, regulowanych prawnie zasad ich zbiórki oraz recyklingu. Aktem prawnym, który określa reguły obrotu akumulatorami jest Ustawa z 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach. Zapoznając się z jej zapisami można uzyskać odpowiedź na pytanie, czy kupując nowy akumulator trzeba oddać stary?

    Czytaj więcej
  • Co zrobić kiedy kierowca, który spowodował kolizję uciekł?
    • czwartek, 17 styczeń 2019

    Co robić kiedy kierowca, który spowodował kolizję uciekł z miejsca zdarzenia? Kłopoty związane z ucieczką z miejsca wypadku, nie  tylko powodują problemy z tytułu ubezpieczenia samochodu. Jeśli sprawca jest nieznany, naprawa będzie finansowana w ramach AC poszkodowanego – to wiąże się z wyższymi składkami i utratą zniżki. Niestety, ucieczka przez innego kierowcę po wcześniejszym spowodowaniu kolizji/obtarcia nie jest tak rzadka, jak mogłoby się wydawać.  W takiej sytuacji ustalenie, w jaki sposób roszczenie ubezpieczeniowe będzie obsługiwane, może być trudną sytuacją.

    Czytaj więcej

akumulatory

Portal o akumulatorach - Akustrefa.pl

Na naszym portalu przedstawiamy artykuły, newsy i porady dotyczące akumulatorów. Swoją wiedzę zdobywamy w praktyce, sprzedając akumulatory i prostowniki. Przedstawiamy Państwu ofertę największych producentów akumulatorów na rynku takich jak: Varta, Bosch, Moll, Centra, Exide, Yuasa, Optima, Duracell, Banner, Jenox, Tuborg, Trojan oraz ładowarek: CTEK, Keepower, DECA, Noco, Victron, Telwin, Reco, Ideal. W zakładce "Gdzie kupić?" można znaleźć listę sklepów w których warto zrobić zakupy. Jeśli nie wiedzą Państwo jaki akumulator zakupić, to zapraszamy do działu - jaki akumulator?  w którym można dobrać prawidłowy akumulator do swojego pojazdu.

Kontakt

Biuro czynne Pon.-Pt. 8.00-16.00
Tel. +48 574 114 005
info(at)akustrefa.pl