Jaki akumulator kupić?

Prawie każdy użytkownik samochodu, motocykla czy też innego pojazdu chociaż raz w swoim życiu będzie musiał zmierzyć się z wymianą akumulatora i decyzją wyboru odpowiedniego akumulatora. Możemy iść na skróty i wybrać serwis lub sklep z akumulatorami, który nam nie tylko powie jaki akumulator wybrać, ale również go zamontuje. Cała operacja wyboru akumulatora nam maksymalnie kilka godzin i będzie po kłopocie. Jeśli jednak nie mamy zaufania do serwisów, chcemy zaoszczędzić kilka złotych lub musimy zakupić akumulator drogą wysyłkową to konieczna nam będzie wiedza o parametrach akumulatora takich jak technologia, napięcie, wymiary oraz pojemność baterii. Istotna będzie również wiedza o prądzie rozruchowym w przypadku akumulatorów rozruchowych oraz o układzie biegunów. Od doboru akumulatora w dużej mierze zależy jego trwałość.

Pół biedy, jeśli mamy oryginalny akumulator.  W takiej sytuacji wystarczy spisać potrzebne dane ze starego akumulatora - oczywiście jeśli nadal posiada czytelną  etykietę z parametrami. Gorzej, jeśli jesteśmy w posiadaniu nieoryginalnego akumulatora i nie mamy 100% pewności, że jest on odpowiednio dobrany. W takim wypadku należy sprawdzić, jaki akumulator będzie odpowiednia do naszego pojazdu.

Jaki akumulator?

Dane techniczne akumulatora możemy znaleźć w książce serwisowej, katalogu lub wyszukiwarce akumulatorów. Specjalnie dla osób szukających akumulatora, stworzyliśmy wyszukiwarkę, w której można znaleźć odpowiedni akumulator oraz wszystkie jaki akumulator do Diesla potrzebne parametry do zakupu nowej baterii.

W naszej wyszukiwarce można m.in. znaleźć akumulatory do pojazdów takich producentów jak:

  • Samochodów (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Hummer, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Land Roverm, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
  • Motocykli (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha)
  • Skuterów (Aprilia, BMW, Honda, Hyosung, Kymco, Piaggio, Piaggio Vespa, Piaggio Gilera, Suzuki, Sanyang Motor, Yamaha)
  • ATV/UTV (Arctic Cat, Bombardier (Can-Am), KTM, Honda, Hyosung, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki, Yamaha)
  • Kosiarek i traktorków ogrodowych ( Husqvarna, JCB, John Deere, Kubota, Lawn Boy, MTD, Murray, Massey Ferguson, Stiga, Wolf, Yard Man)
  • Podnosników (Grove Manlift, JLG, Genie, Haulotte)
  • Pojazdów elektrycznych (Club Car, E-Z-Go, John Deere, Melex, Yamaha Golf-Car)

Wybór akumulatora? Przeczytaj, zanim kupisz!

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Sprawdź naszą mapkę!

 

Jaki akumulator

Fiat 500 - 0.9, TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

Kategoria: 500
Producent: Fiat
Nr kat.: 500
Dodany przez: Przemysław Juszczak
Utworzono: 09 maj 2018

Jaki akumulator Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

Fiat 500 – samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat od maja 2007. Auto stylistyką oraz oznaczeniem modelu nawiązuje do produkowanego w latach 1957–1975 modelu 500.

Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany w 2004 w formie auta koncepcyjnego pod nazwą Trepiùno. 5 maja 2006 Fiat poinformował, że do produkcji wprowadza model 500. Pierwsze zdjęcia pojazdu ukazały się 20 marca 2007. Premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu 2007, zaś światowa premiera pojazdu miała miejsce w nocy z 4 na 5 lipca w Turynie. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w maju 2007 w tyskich zakładach Fiat Auto Poland.

W samochodzie Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010 został zamontowany akumulator w technologii EFB. Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów

Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130 g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop, pozwalający na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start/Stop.

Czym jest System Start/Stop?

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!

Akumulator do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

  • Typ akumulatora: EFB
  • Napięcie: 12V
  • Zalecana pojemność: 60Ah
  • Zalecany prąd rozruchowy: od 600A
  • Wymiary: 242mm x 175mm x 190mm
  • Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
  • Zalecany prąd ładowania akumulatora: 6A

 Akumulatory do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010

 Artykuły które warto przeczytać!

 

 

 

 

Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.

Pojemność [cc] 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo
Rok od 2010
Start&Stop Tak

Komentarze

Najnowsze porady eksperta

  • Jak prawidłowo odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie.
    • niedziela, 15 wrzesień 2019

    Akumulator samochodowy to urządzenie, które powinno dobrze gromadzić energię i wskazuje na to nawet słowo "akumulować", od którego wywodzi się polska nazwa akumulatora. Łatwo więc zrozumieć (w kontekście akumulowania, czyli gromadzenia energii), że największe problemy z prawidłową pracą akumulatora pojawiają się w zimie, kiedy temperatury spadają poniżej 0 stopni Celsjusza. I zwykle wtedy także następuje konieczność wyjęcia, a następnie ponownego podłączenia akumulatora w samochodzie. Wydawać by się mogło z pozoru, że są to proste czynności, jednak lepiej nie ryzykować błędnych rozwiązań i od razu skorzystać z listy sklepów oferujących bezpłatną wymianę nowych akumulatorów:  https://akustrefa.pl/gdzie-kupic-akumulator. Zdarza się, że uszkodzenie nowego akumulatora skutkuje…

    Czytaj więcej
  • Przyczyny wybuchu akumulatora – bezpieczne ładowanie i eksploatacja.
    • niedziela, 15 wrzesień 2019

    Akumulator i prostownik – wydawać by się mogło, że to jeden z najprostszych w obsłudze duetów urządzeń jaki istnieje. Właściwie każdy fan motoryzacji podchodzi do tej kwestii z pozycji znawcy. Oczywiście wiara w siebie bywa cenną zaletą, jednak nawet w tak prozaicznych sytuacjach jak naładowanie akumulatora łatwo przerodzić może się ona w niefrasobliwość. A arogancka brawura z jaką wielu samozwańczych specjalistów w tej dziedzinie gotowa jest przystąpić do banalnych, rutynowych czynności może skończyć się nieciekawie. Skoro tylu użytkowników wszelkiego rodzaju pojazdów tak świetnie się na tym zna, to jak wytłumaczyć wciąż powtarzające się zjawisko wybuchu akumulatora, pomimo rzekomo powszechnej, rzetelnej wiedzy…

    Czytaj więcej
  • Czy warto kupić akumulator o większej pojemnośc?
    • niedziela, 15 wrzesień 2019

    Podczas zakupu akumulatora zdarza się, że sprzedawca proponuje nieco większy model niż dotychczas używany. Chociaż różnica w cenie pomiędzy mniejszym a większym akumulatorem tej samej marki zazwyczaj jest niewielka. Pojawiają się wówczas różnego rodzaju wątpliwości i pytania. Na przykład: czy ze względu na inne czynniki niż niska cena zakup ten przyniesie równie wiele korzyści i jest on rozsądny? Albo: czy chodzi tutaj o marketingową sztuczkę związaną z namawianiem klienta na zakup urządzenia, które przy jednorazowej oszczędności narazi go na późniejsze wyższe koszty związane z eksploatacją, naprawami a nawet zakupem kolejnego akumulatora po upływie stosunkowo krótkiego czasu? Tego rodzaju pytań może…

    Czytaj więcej
  • "Wężykiem, Jasiu!" - Czy warto stosować wężyk odgazowujący do akumulatora?
    • niedziela, 15 wrzesień 2019

    Każdy majster z prawdziwego zdarzenia o wężykach wie wszystko – i nierzadko jeszcze więcej. Nie tylko w hydraulice, ale nawet w przypadku rozwiązań z zakresu motoryzacyjnej elektryki wężyki stosowane bywają chętnie oraz szczodrze. Wiedzą o tym doskonale nie tylko początkujący mechanicy – i to bez skrupulatnego zapisywania tego rodzaju informacji w kajeciku. Jednak w czasach, kiedy wszystko „podawane jest na tacy” a wielu młodych kierowców może już nie pamiętać słynnych popisów kabaretu Dudek, zastosowanie wężyka, a nawet samo jego istnienie, potrafi stanowić zagadkę oraz wywoływać frustracje niektórych użytkowników – szczególnie pojazdów zaopatrzonych w akumulatory.

    Czytaj więcej