Jaki akumulator do Škoda Superb II 1.6 TDI, 2.0 TDI 16V 4x4 Start&Stop od 2010
Škoda Superb – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG pod czeską marką Škoda Auto od 2001 roku. Škoda Superb II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Rok później podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano wersję kombi pojazdu. Od 2015 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu. Samochód został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej Volkswagen AG o nazwie PQ46 wykorzystanej do budowy m.in. Volkswagena Passata B6, Audi A4 B6 oraz Seata Alhambra i Volkswagena Sharana.
W samochodzie Škoda Superb II 1.6 TDI, 2.0 TDI 16V 4x4 Start&Stop od 2010 został zamontowany akumulator w AGM. Dzięki technologii AGM, akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny, a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii. Pamiętajmy, ze do akumulatorów w tej technologii, musimy używać specjalnej ładowarki jeśli chcemy doładować akumulator!
Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130 g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop, pozwalający na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start/Stop.
Czym jest System Start/Stop?
W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.
Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!
Akumulator do Škoda Superb II 1.6 TDI, 2.0 TDI 16V 4x4 Start&Stop od 2010
- Typ akumulatora: AGM
- Napięcie: 12V
- Zalecana pojemność: 70Ah
- Zalecany prąd rozruchowy: od 700A
- Wymiary: 278mm x 175mm x 190mm
- Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
- Zalecany prąd ładowania akumulatora: 8A
Akumulatory do Škoda Superb II 1.6 TDI, 2.0 TDI 16V 4x4
- Akumulator YUASA 70Ah 760A AGM YBX9096
- Akumulator Banner 70Ah 720A AGM 570 01
- Akumulator Moll 70Ah 760A AGM 81070
- Akumulator Bosch S6 70Ah 760A AGM S6 008
- Akumulator Varta Silver 70Ah 760A E39 AGM
- Akumulator Duracell EXTREME 70Ah 760A AGM
- Akumulator Tuborg 70Ah 760A AGM
Urządzenia do ładowania akumulatorów
Artykuły które warto przeczytać!
- Jak prawidłowo naładować akumulator?
- Jak sprawdzić czy mamy rozładowany akumulator?
- Jak profesjonalnie sprawdzić akumulator?
- Jak dobrać akumulator samochodowy?
- Jak prawidłowo podłączyć akumulator?
- Co warto wiedzieć o parametrach akumulatora?
- Jaki prostownik do akumulatora?
Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.


