Jaki akumulator kupić?

Prawie każdy użytkownik samochodu, motocykla czy też innego pojazdu chociaż raz w swoim życiu będzie musiał zmierzyć się z wymianą akumulatora i decyzją wyboru odpowiedniego akumulatora. Możemy iść na skróty i wybrać serwis lub sklep z akumulatorami, który nam nie tylko powie jaki akumulator wybrać, ale również go zamontuje. Cała operacja wyboru akumulatora nam maksymalnie kilka godzin i będzie po kłopocie. Jeśli jednak nie mamy zaufania do serwisów, chcemy zaoszczędzić kilka złotych lub musimy zakupić akumulator drogą wysyłkową to konieczna nam będzie wiedza o parametrach akumulatora takich jak technologia, napięcie, wymiary oraz pojemność baterii. Istotna będzie również wiedza o prądzie rozruchowym w przypadku akumulatorów rozruchowych oraz o układzie biegunów. Od doboru akumulatora w dużej mierze zależy jego trwałość.

Pół biedy, jeśli mamy oryginalny akumulator.  W takiej sytuacji wystarczy spisać potrzebne dane ze starego akumulatora - oczywiście jeśli nadal posiada czytelną  etykietę z parametrami. Gorzej, jeśli jesteśmy w posiadaniu nieoryginalnego akumulatora i nie mamy 100% pewności, że jest on odpowiednio dobrany. W takim wypadku należy sprawdzić, jaki akumulator będzie odpowiednia do naszego pojazdu.

Jaki akumulator?

Dane techniczne akumulatora możemy znaleźć w książce serwisowej, katalogu lub wyszukiwarce akumulatorów. Specjalnie dla osób szukających akumulatora, stworzyliśmy wyszukiwarkę, w której można znaleźć odpowiedni akumulator oraz wszystkie jaki akumulator do Diesla potrzebne parametry do zakupu nowej baterii.

W naszej wyszukiwarce można m.in. znaleźć akumulatory do pojazdów takich producentów jak:

  • Samochodów (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Hummer, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Land Roverm, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
  • Motocykli (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha)
  • Skuterów (Aprilia, BMW, Honda, Hyosung, Kymco, Piaggio, Piaggio Vespa, Piaggio Gilera, Suzuki, Sanyang Motor, Yamaha)
  • ATV/UTV (Arctic Cat, Bombardier (Can-Am), KTM, Honda, Hyosung, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki, Yamaha)
  • Kosiarek i traktorków ogrodowych ( Husqvarna, JCB, John Deere, Kubota, Lawn Boy, MTD, Murray, Massey Ferguson, Stiga, Wolf, Yard Man)
  • Podnosników (Grove Manlift, JLG, Genie, Haulotte)
  • Pojazdów elektrycznych (Club Car, E-Z-Go, John Deere, Melex, Yamaha Golf-Car)

Wybór akumulatora? Przeczytaj, zanim kupisz!

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Sprawdź naszą mapkę!

 

Jaki akumulator

Polaris All Models 1994-2014

Kategoria: Polaris
Producent: Polaris
Nr kat.: All Models
Dodany przez: Przemysław Juszczak
Utworzono: 23 luty 2018

Jaki akumulator do Polaris All Models 1994-2014 (400cc) ?

Wszystkie modele skuterów wodnych Polaris (400cc) z lat 1994-2014 wyposażone zostały w akumulator AGM czyli Absorbed Glass Mat.  Akumulator AGM z najnowocześniejszą technologią Absorbent Glass Mat przystosowany jest do zasilania najbardziej wymagających pojazdów. Akumulator AGM jest bezpieczny i szczelny, nawet w przypadku uszkodzenia. Technologia AGM zapewnia trzykrotnie dłuższą wytrzymałość w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych

Akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny, a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii. Pamiętajmy, ze do akumulatorów AGM, musimy używać specjalnej ładowarki jeśli chcemy doładować akumulator!

Przed zakupem proszę sprawdzić wymiary starego akumulatora lub miejsca, w którym znajduje się akumulator!

Zalety akumulatorów AGM:

  • Specjalnie dla motocykli, pojazdów terenowych i skuterów wodnych
  • Bezobsługowy, bez konieczności dolewania wody
  • Zapewnia maksymalną moc, nawet w ekstremalnych warunkach

 

Mocniejszy akumulator do Polaris All Models 1994-2014

  • Typ akumulatora: AGM
  • Model akumulatora: YTX14AH-BS
  • Napięcie: 12V
  • Zalecana pojemność: od 12Ah
  • Zalecany prąd rozruchowy.: od 210A
  • Wymiary: 134mm x 89mm x 166mm
  • Układ biegunów: Plus po lewej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
  • Zalecany prąd ładowania: 1.2A

Akumulator do Polaris All Models 1994-2014

 

 

Ładowarki do akumulatorów

Artykuły które warto przeczytać!

Pojemność [cc] 400
Rok 1994-2014

Komentarze

Najnowsze porady eksperta

  • Serwis klimatyzacji Ciechanów – Kiedy dokonać serwisu w pojazdach.
    • piątek, 12 lipiec 2019

    Regularne czyszczenie i serwisowanie klimatyzacji to konieczność, jeśli zależy nam na tym, by móc cieszyć się z niższej temperatury w nagrzanym samochodzie. Warto również pamiętać o tym, że oprócz chłodzenia, klimatyzacja oczyszcza powietrze. Jeśli działa sprawnie i jest włączona, może skutecznie zapobiegać rozwojowi drobnoustrojów. Ponadto dzięki niej w powietrzu nie ma pyłków ani kurzu. Czyste powietrze w samochodzie pozwala uniknąć groźnych chorób, takich jak legionelloza, która bardzo przypomina ciężkie zapalenie płuc.

    Czytaj więcej
  • Korzystanie z samochodu bez jego kupowania
    • piątek, 12 lipiec 2019

    Korzystanie z samochodu należy do wygodnych rozwiązań. Wsiadając do niego, można w komfortowych warunkach przejechać z miejsca na miejsce. Jeśli nie ma się własnego, można skorzystać z oferty udzielanej w ramach usługi wynajem aut.

    Czytaj więcej
  • Jak często należy wymieniać filtr powietrza?
    • sobota, 15 czerwiec 2019

    Filtry są częściami eksploatacyjnymi pojazdu, ulegającymi codziennym zabrudzeniom, mającym wpływ na pracę silnika. Podczas regularnego serwisu motocykla jednym z elementów, o których trzeba pamiętać, jest filtr powietrza. Mocno zanieczyszczony, może prowadzić do zaburzenia trwałości, a nawet uszkodzenia jednostki napędowej.

    Czytaj więcej
  • Od czego zależy żywotność opony
    • poniedziałek, 08 lipiec 2019

    Dzisiejsze konstrukcje samochodów, a przede wszystkim wyśrubowane parametry techniczne, nastawione są na zapewnienie jak najlepszych osiągów. Dzieje się tak dlatego, że takie są podstawowe oczekiwania podażowe, stąd produkcja aut ukierunkowana jest bardziej na aspekty wizualne i technologiczne, niż na bezpieczeństwo. Klienci zapominają, że jeździe takim autem, towarzyszą olbrzymie przeciążenia, potencjalnie zagrażające bezpieczeństwu. W sytuacji, kiedy pojazd jest nowy, a wszystkie systemy kontrolujące i stabilizujące są w pełni sprawne, to ryzyko wystąpienia niepożądanych reakcji samochodu jest stosunkowo niewielkie. Problem zaczyna być poważny, w momencie, gdy pojazd ma już swoje lata, a na dodatek właściciel nie przywiązuje należytej uwagi do elementów, jakie tak naprawdę mają…

    Czytaj więcej