Jaki akumulator? Prawie każdy użytkownik samochodu, motocykla czy też innego pojazdu chociaż raz w swoim życiu będzie musiał zmierzyć się z wymianą akumulatora i decyzją wyboru odpowiedniego akumulatora. Możemy iść na skróty i wybrać serwis lub sklep z akumulatorami, który nam nie tylko powie jaki akumulator wybrać, ale również go zamontuje. Cała operacja zajmie nam maksymalnie kilka godzin i będzie po kłopocie. Jeśli jednak nie mamy zaufania do serwisów, chcemy zaoszczędzić kilka złotych lub musimy zakupić akumulator drogą wysyłkową to konieczna nam będzie wiedza o parametrach akumulatora takich jak technologia, napięcie, wymiary oraz pojemność baterii. Istotna będzie również wiedza o prądzie rozruchowym w przypadku akumulatorów rozruchowych oraz o układzie biegunów. Od tego jaki akumulator zmontujemy w dużej mierze zależy jego trwałość.

Pół biedy, jeśli mamy oryginalny akumulator.  W takiej sytuacji wystarczy spisać potrzebne dane ze starego akumulatora - oczywiście jeśli nadal posiada czytelną  etykietę z parametrami. Gorzej, jeśli jesteśmy w posiadaniu nieoryginalnego akumulatora i nie mamy 100% pewności, że jest on odpowiednio dobrany. W takim wypadku należy sprawdzić, jaka bateria będzie odpowiednia do naszego pojazdu.

Jaki akumulator?

Dane techniczne akumulatora możemy znaleźć w książce serwisowej, katalogu lub wyszukiwarce akumulatorów. Specjalnie dla osób szukających akumulatora, stworzyliśmy wyszukiwarkę, w której można znaleźć odpowiedni akumulator oraz wszystkie jaki akumulator do Diesla potrzebne parametry do zakupu nowej baterii.

W naszej wyszukiwarce można m.in. znaleźć akumulatory do pojazdów takich producentów jak:

  • Samochodów (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Hummer, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Land Roverm, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
  • Motocykli (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha)
  • Skuterów (Aprilia, BMW, Honda, Hyosung, Kymco, Piaggio, Piaggio Vespa, Piaggio Gilera, Suzuki, Sanyang Motor, Yamaha)
  • ATV/UTV (Arctic Cat, Bombardier (Can-Am), KTM, Honda, Hyosung, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki, Yamaha)
  • Kosiarek i traktorków ogrodowych ( Husqvarna, JCB, John Deere, Kubota, Lawn Boy, MTD, Murray, Massey Ferguson, Stiga, Wolf, Yard Man)
  • Podnosników (Grove Manlift, JLG, Genie, Haulotte)
  • Pojazdów elektrycznych (Club Car, E-Z-Go, John Deere, Melex, Yamaha Golf-Car)

Wybór akumulatora? Przeczytaj, zanim kupisz!

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Sprawdź naszą mapkę!

 

Jaki akumulator

Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Kategoria: 108
Producent: Peugeot
Nr kat.: 108
Dodany przez: Przemysław Juszczak
Utworzono: 09 maj 2018

Jaki akumulator do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Peugeot 108 – samochód osobowy segmentu A koncernu PSA Peugeot Citroën, produkowany od 2014 roku w Czechach razem z bliźniaczymi modelami Citroën C1 i Toyota Aygo.

W samochodzie Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014 został zamontowany akumulator w technologii EFB. Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów.

Czym jest System Start/Stop?

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!

Akumulator do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

  • Typ akumulatora: EFB
  • Napięcie: 12V
  • Zalecana pojemność: 60Ah
  • Zalecany prąd rozruchowy: od 600A
  • Wymiary: 242mm x 175mm x 190mm
  • Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
  • Zalecany prąd ładowania akumulatora prostownikiem: 6A

Akumulatory do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Artykuły które warto przeczytać!


 

Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.

Pojemność [cc] 1.0 VTi
Rok od 2014
Start&Stop Tak

Komentarze

Najnowsze porady eksperta

  • Wymiana opon zimowych
    • środa, 13 marzec 2019

    Obecnie, swój własny samochód posiada już niemal każda rodzina. Bez względu na to, czy jest to zupełnie nowy model czy też kupujemy auto używane, niezwykle ważne jest to, aby pamiętać o regularnej wymianie opon. Nie bez powodu, istnieją ich dwa podstawowe rodzaje, czyli opony letnie i opony zimowe. Każdy z nich jest stworzony z innego rodzaju gumy i posiada inne parametry, dzięki którym jesteśmy bezpieczniejsi na drodze. Co zatem warto wiedzieć na temat wymiany opon na zimowe? Oto kilka najważniejszych wskazówek.

    Czytaj więcej
  • Akumulator żelowy - zastosowanie, jak ładować?
    • poniedziałek, 11 marzec 2019

    Akumulator żelowy jest to jeden z rodzaju akumulatorów kwasowo-ołowianych z żelowym elektrolitem. Elektrolit został wytworzony w procesie zmieszania kwasu siarkowego oraz krzemionki. Akumulatory żelowe pierwszy raz ukazały się w Stanach Zjednoczonych w latach 60. Charakteryzują się przede wszystkim wysoką odpornością na ubytek elektrolitu w trakcie pracy elektrycznej, a także niskim samorozładowaniem. Przeważnie akumulatory żelowe produkowane są jako akumulatory typu VRLA. Do ich produkcji wykorzystywane są kolektory ze stopów ołowiu, niemających w sobie antymonu. Kolejną technologią zastosowaną w akumulatorach typu VRLA jest AGM. W absorptive glass mat elektrolit zostaje zaabsorbowany w separatorze wytworzonym z maty szklanej. Dzięki temu uniemożliwiono występowanie wycieku elektrolity z uszkodzonego mechanicznie akumulatora. Polepszyła…

    Czytaj więcej
  • Kiedy wymienić tarcze hamulcowe?
    • niedziela, 10 marzec 2019

    Kiedy wymienić tarcze hamulcowe? Naturalnym czynnikiem zmuszającym nas do wymiany tarcz hamulcowych jest ich zużycie, objawiające się po prostu utratą ich grubości. Minimalna grubość tarczy, przy której powinno przeprowadzić się jej wymianę, określana jest przez jej producenta. Jazda na w zużytych tarczach powoduje gorszą sprawność układu hamulcowego, w tym złe odprowadzanie ciepła. W przypadku dalszej jazdy na wyeksploatowanych tarczach, może dojść do ich skrzywienia a nawet pęknięcia. Nie trzeba wyjaśniać, jakie skutki może mieć taka sytuacja, dlatego pamiętajmy o częstym kontrolowaniu układu hamulcowego. Do sprawdzania ich grubości posłuży nam mikrometr.

    Czytaj więcej
  • Aby być swym najlepszym doradcą
    • niedziela, 10 marzec 2019

    Jak jeździć coraz szybciej i coraz bezpieczniej? Jak kontrolować i wykorzystywać poślizg? Jak upadać? Sekrety różnych rodzajów nawierzchni, rozwijania precyzji, sztuki hamowania i pokonywania zakrętów. To tylko wybrane zagadnienia, które w swych książkach omawia Keith Code, mistrz techniki jazdy motocyklem. Nawet motocykliści, którzy niezbyt lubią czytać – będą zaskoczeni sposobem przekazywania tajników mistrzowskiej jazdy. Wielu po przeczytaniu pierwszego tomu Przyspieszenia, sięgną po drugi – zawierający zaawansowane techniki jazdy.

    Czytaj więcej

akumulatory

Portal o akumulatorach - Akustrefa.pl

Na naszym portalu przedstawiamy artykuły, newsy i porady dotyczące akumulatorów. Swoją wiedzę zdobywamy w praktyce, sprzedając akumulatory i prostowniki. Przedstawiamy Państwu ofertę największych producentów akumulatorów na rynku takich jak: Varta, Bosch, Moll, Centra, Exide, Yuasa, Optima, Duracell, Banner, Jenox, Tuborg, Trojan oraz ładowarek: CTEK, Keepower, DECA, Noco, Victron, Telwin, Reco, Ideal. W zakładce "Gdzie kupić?" można znaleźć listę sklepów w których warto zrobić zakupy. Jeśli nie wiedzą Państwo jaki akumulator zakupić, to zapraszamy do działu - jaki akumulator?  w którym można dobrać prawidłowy akumulator do swojego pojazdu.

Kontakt

Biuro czynne Pon.-Pt. 8.00-16.00
Tel. +48 574 114 005
info(at)akustrefa.pl