Ucando

Jaki akumulator kupić?

Prawie każdy użytkownik samochodu, motocykla czy też innego pojazdu chociaż raz w swoim życiu będzie musiał zmierzyć się z wymianą akumulatora i decyzją wyboru odpowiedniego akumulatora. Możemy iść na skróty i wybrać serwis lub sklep z akumulatorami, który nam nie tylko powie jaki akumulator wybrać, ale również go zamontuje. Cała operacja wyboru akumulatora nam maksymalnie kilka godzin i będzie po kłopocie. Jeśli jednak nie mamy zaufania do serwisów, chcemy zaoszczędzić kilka złotych lub musimy zakupić akumulator drogą wysyłkową to konieczna nam będzie wiedza o parametrach akumulatora takich jak technologia, napięcie, wymiary oraz pojemność baterii. Istotna będzie również wiedza o prądzie rozruchowym w przypadku akumulatorów rozruchowych oraz o układzie biegunów. Od doboru akumulatora w dużej mierze zależy jego trwałość.

Pół biedy, jeśli mamy oryginalny akumulator.  W takiej sytuacji wystarczy spisać potrzebne dane ze starego akumulatora - oczywiście jeśli nadal posiada czytelną  etykietę z parametrami. Gorzej, jeśli jesteśmy w posiadaniu nieoryginalnego akumulatora i nie mamy 100% pewności, że jest on odpowiednio dobrany. W takim wypadku należy sprawdzić, jaki akumulator będzie odpowiednia do naszego pojazdu.

Jaki akumulator?

Dane techniczne akumulatora możemy znaleźć w książce serwisowej, katalogu lub wyszukiwarce akumulatorów. Specjalnie dla osób szukających akumulatora, stworzyliśmy wyszukiwarkę, w której można znaleźć odpowiedni akumulator oraz wszystkie jaki akumulator do Diesla potrzebne parametry do zakupu nowej baterii.

W naszej wyszukiwarce można m.in. znaleźć akumulatory do pojazdów takich producentów jak:

  • Samochodów (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Hummer, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Land Roverm, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
  • Motocykli (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha)
  • Skuterów (Aprilia, BMW, Honda, Hyosung, Kymco, Piaggio, Piaggio Vespa, Piaggio Gilera, Suzuki, Sanyang Motor, Yamaha)
  • ATV/UTV (Arctic Cat, Bombardier (Can-Am), KTM, Honda, Hyosung, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki, Yamaha)
  • Kosiarek i traktorków ogrodowych ( Husqvarna, JCB, John Deere, Kubota, Lawn Boy, MTD, Murray, Massey Ferguson, Stiga, Wolf, Yard Man)
  • Podnosników (Grove Manlift, JLG, Genie, Haulotte)
  • Pojazdów elektrycznych (Club Car, E-Z-Go, John Deere, Melex, Yamaha Golf-Car)

Wybór akumulatora? Przeczytaj, zanim kupisz!

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Sprawdź naszą mapkę!

 

Jaki akumulator

Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Kategoria: 108
Producent: Peugeot
Nr kat.: 108
Dodany przez: Przemysław Juszczak
Utworzono: 09 maj 2018

Jaki akumulator do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Peugeot 108 – samochód osobowy segmentu A koncernu PSA Peugeot Citroën, produkowany od 2014 roku w Czechach razem z bliźniaczymi modelami Citroën C1 i Toyota Aygo.

W samochodzie Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014 został zamontowany akumulator w technologii EFB. Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów.

Czym jest System Start/Stop?

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.

Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!

Akumulator do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

  • Typ akumulatora: EFB
  • Napięcie: 12V
  • Zalecana pojemność: 60Ah
  • Zalecany prąd rozruchowy: od 600A
  • Wymiary: 242mm x 175mm x 190mm
  • Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
  • Zalecany prąd ładowania akumulatora prostownikiem: 6A

Akumulatory do Peugeot 108 1.0 VTi S&S od 2014

Artykuły które warto przeczytać!


 

Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.

Pojemność [cc] 1.0 VTi
Rok od 2014
Start&Stop Tak

Komentarze

Najnowsze porady eksperta

  • Mieszanie elektrolitu czyli zapobieganie stratyfikacji elektrolitu
    • wtorek, 21 maj 2019

    Przed każdorazowym ładowaniem akumulatora warto sprawdzić poziom elektrolitu, dzięki czemu zapobiegniemy tak zwanemu przeładowaniu napięcia na biegunach. W celu sprawdzenia poziomu elektrolitu wystarczy przechylić akumulator w tył i w przód lub tez użyć specjalistycznego, profesjonalnego miernika poziomu elektrolitu. 

    Czytaj więcej
  • Rozwarstwienie elektrolitu czyli stratyfikacja
    • wtorek, 21 maj 2019

    Rozwarstwienie elektrolitu to pojęcie, które jest bardzo często spotykane podczas pracy z akumulatorami statycznymi w wersji kwasowo-ołowiowej. Taki proces następuje w akumulatorach, które są w stu procentach rozładowane. W wyniku tego elektrolit znajdujący się na dnie akumulatora ulega gęstnieniu, natomiast w górnych warstwach dochodzi do jego rozrzedzenia. To niepokojące zjawisko, któremu należy starać się zapobiegać. Oczywiście najlepiej jest to czynić na co dzień, dbając o swoje akumulatory i regularnie je ładując.

    Czytaj więcej
  • Jak kupić auto używane
    • środa, 15 maj 2019

    Samochodów przybywa każdego dnia. Według badań jest ich więcej niż ludzi w dużych miastach. Jednak czy Polacy zarabiają, aż tak dużo, że mogą sobie pozwolić na kupowanie nowych aut z salonu? Odpowiedź niestety nie będzie twierdząca, ponieważ w większości samochody kupowane w Polsce pochodzą z rynku wtórnego. Można nawet znaleźć opinie mechaników, którzy twierdzą, że jak przyjedzie do nich samochód z 2010 roku to jest to nówka. Kupowanie auta używanego wcale nie należy do najprostszych rzeczy i właśnie, dlatego warto zainteresować się tym tematem. Przed czym się ustrzec i co sprawdzić przed zakupem samochodu od handlarza albo z aukcji internetowych. To wszystko…

    Czytaj więcej
  • Jak dbać o kondycję samochodu i nie zbankrutować?
    • środa, 15 maj 2019

    Właściwy stan techniczny samochodu to nie tylko poczucie komfortu i niezawodność pojazdu, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Stan ten gwarantuje regularna wymiana części eksploatacyjnych i dopilnowanie podstawowych obowiązków serwisowych. Zaniedbania na tym polu oznaczają skrócenie żywotność pojazdu, a także skutkują zwiększonymi wydatkami.

    Czytaj więcej